Av og til er det faktisk morsomt å snakke om musikk. For musikksmak er noe folk tenderer å ha litt problem med å snakke om generelt. Dersom man ikke er i et bestemt musikkmiljø, så kan en sjanger være hot mens en annen sjanger er not! Slik som med rock og heavyrock. Det er mange som ikke vil vedgå at de elsker rock (selv om de fleste digger det), og i stedet proklamerer sin hengivenhet til lyriske salmer og klassisk musikk. Poenget er vel at musikk er dynamisk og hører sammen på en måte.

Slik er det også for businessfolk. De er eksperter på ting som ikke alle skjønner seg på. Det kan være organisasjonsteori, markedsføringsstrategi og bedriftsøkonomi. For det første har de ekstremt god oversikt over sine mulige inntektskilder, slik som samarbeid med leverandører og klienter, samtidig som de kjenner sine kunder. En rockemusiker vet godt hvordan gitaren akkompagnerer trommer og synth, samtidig som de vet hvem de skal snakke med for å holde konsert, dra på turne, reklamere for bandet også videre.

CRM – et skjult hjelpemiddel

Det er ikke alle som har hørt om crm system, og som kanskje vil få seg en overraskelse når de forstår hvor mektig dette programmet er. Det handler om å effektivisere handlingene sine. Med CRM systemet flyter nesten alt som i en symfoni. Poenget med rock, og business for den saks skyld, er at det er så mange variabler som skal fungere sammen. Derfor må man få hjelp av et system som holder alle ting sammen. Dette er hva CRM system gjør. Derfor lykkes businessfolk og rockemusikere for den saks skyld. Og business elsker ROCK!

Hvordan kan du bruke CRM

Hvis du ser for deg å starte en bedrift, så kan et slikt system hjelpe deg å mange måter. Se for deg at du får en kunde og kanskje 2-3 også videre. Vel og bra, men etter en stund blir det roligere. Det er tid hvor du skulle hatt oppdrag. CRM systemet hjelper deg å kategorisere og holde orden på kundene, som du kan sende nyhetsbrev og tilbud til gjennom systemet. Da vil kunder som leter etter hjelp alltid ha deg som en slagsikker plan!